zondag 2 juni 2013

Dichtersbankje | DdA Henk Beunk

Foto: © Hans Mellendijk | Beeld:  Algis Griškevičius>Huntenkunst 2013 | Ulft 

Uit de collectie Mellendijk (keuze dichter en gedicht): voorraad Mellendijk: Henk Beunk>


Thuis>

De mooiste plek op aarde
klinkt de vreemde als een klucht
de streek raakt overtrokken
het landschap neemt zijn vlucht
waar ik huis daar heet het heilig
maar niet door plaats of streek
wie enkel woont verwart zich
doorziet de muren niet als fake
wonen tart de vrede
als de geest zich niet bevrucht
een pand verhoort geen bede
als het hart zich nimmer lucht
waar ik woon daar moet het leven
anders huist mijn ik verstoord
waar ik aard daar kan ik geven
in een Achterhoek die spoort
daar het klopt wil ik daar wonen
op een bodem die mij voedt
daar mag de streek mij tronen
[voelt de aarde als mijn bloed]

is de aard een warme groet 
© Henk Beunk 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten