dinsdag 18 september 2018

Dichtersbankjes | Méland Langeveld

Foto: © Peter Bevers | Kerkberg | Thorn 

Uit de collectie Mellendijk (keuze dichter en gedicht) voorraad Mannen van Bevers: Meland Langeveld⇲
Bokkenrijdster

De nacht borrelt naar
boven, en schuiert tegen
me aan, dan zie ik je dolen
als een bokkenrijdster
door de nacht

schraal is de wind
die wappert door je haren,
ontluisterend licht
rekt zich over je uit

vraag me niet waarheen
je moet rijden, het is de
wind die je zal leiden
naar het punt waar de dag
uit de nacht omhoogrijst

kijk niet weg in stilte, maar
sus me met zachte stem
wikkel me in je donzen deken
wrijf me warm in je herinnering

roep me één laatste maal
dan werp ik me naast je

in de dag die zich verlaat.
Méland Langevelde  | Dwars door de buurt | 2016

1 opmerking: