woensdag 30 mei 2012

Dichtersbankje | Vincent Bijlo

Foto: © Bert Bevers | Blindestraat | Antwerpen

Uit de collectie Mellendijk (keuze dichter en gedicht) voorraad Bert Bevers: Vincent Bijlo>





Gedicht

Kijk, ik heb zonnen in mijn hand
Kijk, zonnen, zelf geplant
Ik heb ze zien groeien
Ik zie ze nu bloeien
Voor jou

Ik heb de zon gevraagd te schijnen
En de wolken te verdwijnen
En de grond gevraagd te duwen
Om ze omhoog te stuwen
Voor jou

De wind heb ik gevraagd
niet te hard te waaien
En de vogels het zaad
niet weg te graaien
En de regen zacht en lief te vallen
En de mol heb ik gevraagd,
niet alles te vergallen
Voor jou

Dank vogels, dank aarde,
dank wolken, dank zon
Dank wind, dank dieren,
jullie hebben gedaan wat je kon
Zonnebloemen wil ik je geven
Want zonder zon is er geen leven
Ik bied ze aan, van iedereen
Aan jou
                           
©Vincent Bijlo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten