zondag 21 februari 2016

Dichtersbankje | Bart Chabot

Foto: ©Peter Bevers | Grote Marktstraat | 's-Gravenhage 

Uit de collectie Mellendijk (keuze dichter en gedicht) voorraad Mannen van Bevers: Bart Chabot>

rocking bones (fragment)

ik las het motto op mijn zerk er nog eens op na
          rock on 
een keuze waarmee ik mijn nabestaanden
alleen maar kon complimenteren
en mijn geboortejaar, 1954
stelde ik ten overvloede vast
kwam overeen met het geboortejaar
                         van de rock 'n' roll,
een wetenschap die me met
   intens genoegen vervulde –
soms, bij lange na niet altijd
          maar soms
klopte het een en ander
voor de verandering eens wél

Bart Chabot - Fort Knox
Nijgh & Van Ditmar, Amsterdam 2005; 96 blz.; € 16,95
ISBN 90 388 1436 4
www.bartchabot.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten